ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hagberg-ättlingar från Villingsberg  (läst 692 gånger)

2001-02-24, 17:20
läst 692 gånger

Leif Hagberg

Jag söker ättlingar efter Per Gustav Hagberg från Villingsberg. Per Gustav föddes 1822 och var den första Hagberg-aren i Villingsberg.

2002-03-05, 19:30
Svar #1

Mikael Johansson

Hej Leif!
 
Min mm mm mf mor Maria Stina Fredberg bodde år 1807 i Sandbäcken, Wåtsjötorp i Karlskoga församling.
Hon var piga hos smeden Peter Hagberg.
Vet du var Peter Hagberg (född under första halvan av 1700-talet) och hans hushåll bodde innan de bodde i Våtsjötorp?
Jag skulle vara mycket glad om du svarade för jag söker nämligen efter M S Fredbergs föräldrar.
 
Tack på förhand,  
Mikael Johansson i Karlskoga

2002-03-06, 15:46
Svar #2

Leif Hagberg

Hej Mikael
 
Med din Peter Hagberg kan jag tyvärr inte komma med något som du söker. Kanske var de födda i Karlskoga.  
 
m v h
 
Leif
Karlskoga

2006-10-26, 17:47
Svar #3

Björn Hagberg

Hej,
Jag är novis inom släktforskning. Jag skulle vilja veta mera om hagbergare i Villingsberg. Min far föddes på Wåtsjötorp och hette Birger Ernfrid Hagberg. Tacksam för info.
 
Hälsningar
Björn

2006-10-26, 21:34
Svar #4

Utloggad Harriet Hogevik

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 721
  • Senast inloggad: 2013-03-05, 06:25
    • Visa profil
Hej Björn!
Vet du något mer ? - t.ex  vad någon av din fars föräldrar hette - så blir det lättare att söka vidare.
Av CD döda 1947-2003 framgår att din  far var född 1903-03-20 - det visste du troligen redan.
 
Mvh Harriet

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna