ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Utskrifter släktträd  (läst 1964 gånger)

2019-11-26, 11:44
läst 1964 gånger

Utloggad reine rydin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 342
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 22:54
    • Visa profil
Jag är rel ny på släktforskning. Jag har byggt ett släktträd med hjälp av AD:s program. Är nästan klar med basuppgifterna på sju generationer inkl mina barn. Vill hitta ett bra program för snygg utskrift med valmöjligheter på design för att kunna ge bort etc.  Jag söker rekommendationer/tips på program som inte är för krångliga. Vill helst slippa gå in med fler abbonnemang just nu på släktforskningssajter. Jag har heller inte använt mig av GEDCOM formatet än så jag behöver tips och råd

Vad har ni för tips på bra ställen att beställa utskrifter
Kan jag exportera GEDCOM.fil från AD och "testa" på några ställen?
När man importerar GEDCOM-fil till ett visst program är den då skyddad så jag inte "ger bort" något jag inte vill ge bort.

mvh

reine

2022-04-06, 18:14
Svar #1

Utloggad Svante Wahlström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2024-02-27, 15:54
    • Visa profil
Jag instämmer till fullo i Reines fråga ovan. Frågan har nu legat ute sedan november 2019 utan att generera något svar.
Finns det någon som kan svara på hans fråga ?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna