ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustaf Berg, död i Hålahult.  (läst 512 gånger)

2003-07-10, 17:23
läst 512 gånger

Utloggad Stefan Eriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 287
  • Senast inloggad: 2019-11-14, 18:26
    • Visa profil
Hej !
För det första undrar jag var Hålahult ligger ?
Min ana Gustaf Arvid Berg, född 1877 i Eskilstuna, vårdades på sanatoriet i Hålahult för en lungsjukdom. Jag söker hans döds datum.
Han måste ha avlidit där mellan 1917 och 1925,men det finns inget noterat i dödböckerna i Eskilstuna.Finns det någon kyrkogård i Hålahult ?
Enligt släktingar är han inte begravd i Eskilstuna.
Hoppas på hjälp
Mvh Stefan Eriksson

2003-07-10, 19:11
Svar #1

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Hålahult ligger i (Närkes) Kil. Avtagsväg från riksväg 50 (Örebro-Falun) vid Mogetorp, några kilometer innan avtagsväg mot Nora och Hällefors om man kör från örebrohållet mot Falun. Kanske dödboken i Kils församling, såvida inte sanatoriet hade egen dödbok, för sådant förekom. Kil ligger i Örebro kommun. Hör efter med Örebro stadsarkiv, där är de mycket släktforskarvänliga.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna