ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fromell Eric, klensmed  (läst 560 gånger)

2005-08-11, 08:58
läst 560 gånger

lena

Söker ovanstående ana som föddes i Närke 30/9 ev
30/1 år 1800. Han kom till Säter och flyttade till Sala 1822. Genline Sala stadsf husförhör A1 16A sid 37/195

2005-08-11, 10:01
Svar #1

Ellert Peterson

Hej Lena!
 
Eftersom jag väl känner till att en del personer med namnet Fromell kommer från Ekeby sn och tagit sitt namn efter byn Frommesta, tittade jag på Genline i Ekebys födelsebok år 1800. Där fann jag sonen Erik, född den 30 mars detta år i Frommesta som son till Nils Jonsson Fromell och hans hustru Lisa Fornstedt. Månaden stämmer som synes inte, men fallet är dock så pass intressant att du nog borde undersöka det närmare.
 
Mvh / Ellert

2005-08-11, 10:35
Svar #2

lena

Ett jättestort tack - du sparade många långa timmars sökande åt mig. Jag undersöker med en gång och hör av mig hur det går
mvh
Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna