ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hitta ett okänt barn  (läst 985 gånger)

2019-11-11, 22:27
läst 985 gånger

Utloggad Mats Hessel

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2020-06-06, 16:26
    • Visa profil
Min farmor, säger att min farfars farbror, tvingades ignorera/dumpa/adoptera en son för att en kvinna skulle godta ett giftemål med honom, men jag hittar ingen information om en son...
Tyvärr skrivs inte alltid att de har ett barn född utanför äktenskap på fadern, mest på barnet vem fadern är.
Så jag vet inte NÄR barnet föddes, VART barnet föddes, eller NAMNET på barnet/modern. Det enda jag vet är att farmor säger ATT det finns ett barn...
För mig är det hopplöst att hitta med 0 info, men tänkte om någon har idé om hur man skulle kunna göra.

2019-11-11, 23:55
Svar #1

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10389
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 18:57
    • Visa profil
    • Gensvaret
Om faderns namn finns med i födelsenotisen, så kan det gå att lösa problemet med hjälp av Ancestrys födelseregister:
https://www.ancestry.se/search/collections/swedenparishbirths/

2019-11-12, 20:32
Svar #2

Utloggad Mats Hessel

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2020-06-06, 16:26
    • Visa profil
Om faderns namn finns med i födelsenotisen, så kan det gå att lösa problemet med hjälp av Ancestrys födelseregister:
https://www.ancestry.se/search/collections/swedenparishbirths/

Arg... det var den förhoppningen det, hittade bara det barnet jag redan visste fanns innan, som är fel kön.
Men länge tänkt att historien om detta mellan släkten KAN ha råkat byta kön någongång...
Men ändå finns möjligheten att det KAN finnas en till släktskapslinje där ute... någonstans.

Tack för hjälpen.
Kan vara en bra sida att kolla andra linjer med.

Har nån någon annan idé, säg gärna det.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna