ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maja Kristina Berg  (läst 671 gånger)

2019-11-10, 16:46
läst 671 gånger

Utloggad Anna Blomster

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2019-11-11, 08:09
    • Visa profil
Hej,
Jag har några Berg som jag funderar lite över om de kan vara av resandesläkt. Dels är det Maja Stina Berg 18 Aug 1822 (evt. 1827) i Skallmeja, Västergötland hennes dotter Maria Kristina Berg (gift med Johan Henrik Svantesson) född 3 feb 1859 i Skallmeja och död i Karlstad 29 april 1927. Anledningen att jag blir nyfiken är dels att av Maria Kristina och Johan Henriks 11 barn är väldigt få födda i samma socken. Den andra anledningen är att i fångrullorna i Karlstad stadsfängelse, där både Maja Stina och Maria Kristina suttit häktade i omgångar står att de "rest omkring" eller "vistats på många olika platser" i Värmland och Västergötland. På flera ställen står Maria Kristina och hennes familj registrerade som obefintliga, och Maja Stina som kvarstående obefintlig. Är det någon som känner till dem? 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna