ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Eric Rask Fellingsbro, född 1779  (läst 721 gånger)

2001-02-16, 23:47
läst 721 gånger

Utloggad Agneta Brendt

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Jag söker anorna, och gärna även ättlingar till, Eric Rask född 1779 i Fellingsbro. Han dog 1834 och var gift med Anna Catharina Glansberg född 1787-12-19 i Glanshammar. (Jag tar tacksamt emot uppgifter även om Anna Catharina)
Agneta Brendt

2001-03-11, 10:05
Svar #1

Mats Holgersson

Hej!
Det tycks inte finnas någon Eric Rask som föddes i Fellingsbro 1779. Namnet Rask låter ju som ett soldatnamn,vet du något om vad han  hette innan han eventuellt blev soldat? Vet du vilket datum han föddes, om han gifte sig i Fellingsbro eller Glanshammar,när han gifte sig, om han flyttade från Fellingsbro och i sådant fall när och vart? Det finns åtskilliga pojkar med namnet Eric som föddes i Fellingsbro det året,någon av dem kan ju vara din Eric, men alla tycks ha ett  
-son namn.
Mvh Mats

2001-03-16, 00:11
Svar #2

Utloggad Agneta Brendt

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Mats!
Eric Rask gifte sig 18/12 1806 med Anna Catharina Glansberg från Glanshammar. Enligt de uppgifter jag har gifte de sig i Fellingsbro, men det kan ju vara fel - de kanske gifte sig i Glanshammar
Första barnet jag har uppgift om är Lars Erik som föddes 16/10 1807 och dog 1809
Ett av de yngre barnen är Lars Erik född 27/2 1820
Enligt de uppgifter jag har var han torpare i Fallet. (Han var min morfars farfar)
Hälsningar
Agneta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna