ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elgérus Julius  (läst 357 gånger)

2002-11-26, 14:07
läst 357 gånger

Utloggad Anna Haak

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 173
  • Senast inloggad: 2018-02-03, 22:17
    • Visa profil
Hej ! Min farfarsfar Adolf Kjellström var ritlärare vid Tekniska skolan i Örebro. Sommaren 1868 gjorde han en resa till England och Frankrike. Hans vän färgaren och kyrkvärden D.J. Elgérus hade bett att hans son Julius Elgérus, som varit elev till Ad.Kj-m skulle få följa med för att uppsöka färgarfabrikören Bernadotte i Suresnes utanför Paris och söka få plats för utbildning där (se även inlägg under kunglig genealogi/Bernadotte). Mina frågor är om någon vet 1) For Julius tillbaka till Paris och utbildningen: blev han färgare och var ? 2) Har Julius skildrat resan i något sammanhang och finns det bevarat ? Mvh Anna

2002-12-20, 23:10
Svar #1

Utloggad Anna Haak

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 173
  • Senast inloggad: 2018-02-03, 22:17
    • Visa profil
Hej ! Har läst efterlysningsregler och kommer att efterlysa Julius Elgerus även under släkter. Anna

2003-11-24, 14:00
Svar #2

Utloggad Anna Haak

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 173
  • Senast inloggad: 2018-02-03, 22:17
    • Visa profil
Elgérus/ Jag har fått svar på frågan. Se meddelande under Släkter/Elgérus. Anna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna