ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mammas farmor och farfar  (läst 1009 gånger)

2019-10-26, 20:04
läst 1009 gånger

Utloggad Emil Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 94
  • Senast inloggad: 2023-04-02, 11:56
    • Visa profil
Hejsan!
Min mamma föddes i Sverige, men hennes föräldrar föddes i Finland och flyttade hit. Jag vet massor om mormors släkt men knappt något alls om min morfars. Jag skulle vilja börja forska där också, men eftersom jag knappt träffar min morfar så vet jag inte mycket alls (mormor ocj morfar är skilda sedan jag föddes).

Det jag vet är att morfars föräldrar var:
Helmi Kauppi & Heino Kauppi

De var antagligen från Rovaniemi eller i närheten, eftersom mormor och morfar flyttade till Sverige tillsammans.

 Jag hittade även något på MyHeritage, men eftersom jag inte betalar för det kan jag inte se. Där hittade jag iallafall en Helmi Kauppi (Niska) hon ska vara född 1920 och gått bort 1994, hon var gift med en Heino Kauppi född 1919. De fick 8 barn och Helmi hade en syster som hette Olga Talveensaari (Niska)

Kan någon hjälpa mig hitta min släkt?

Mvh Emil

2019-10-26, 20:46
Svar #1

Utloggad Stefan Nyman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 428
  • Senast inloggad: 2024-01-14, 19:13
    • Visa profil

2021-04-04, 15:27
Svar #2

Utloggad Aki-Matias Kauppi

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2021-05-18, 06:51
    • Visa profil
Hej. Ser att inlägget är gammalt men skriver ändå. Det är min mormor och morfar. Är kusin med din mamma nämligen. /Aki

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna