ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Borgare Lars Bladselius i Örebro  (läst 553 gånger)

2001-02-07, 15:54
läst 553 gånger

Rigmor Andersson

Hej!
 
Är det någon som hört talas om borgaren Lars Bladselius i Örebro? Han var gift med Stina Jönsdotter och de fick sonen Johan Larsson f 1791 10 20.
 
Tacksam för all information.

2006-11-15, 16:07
Svar #1

Erik Wester

Hej!
 
Jag härstammar från borgaren i Örebro, Lars Bladselius, genom hans dotter Anna Elisabeth.
 
Enligt mina anteckningar föddes han 23 sep 1759 i Blacksta, Kumla fs (Örebro län) av Per Jönsson och Anna Olsdotter. Han gifte sig med Stina Jönsdotter Ekbom från Ekeby fs den 9 feb 1783 i Örebro Nikolai fs. Han fick åtminstone 7 barn varav en är Johan, samt en dotter som föddes när han betecknas som avliden. Jag har dock inget dödsdatum efter som han försvinner ur kyrkböckerna någon gång under slutet av 1700-talet.
 
Eftersom det har gått ett tag sedan du efterfrågade detta så tar jag mig friheten att maila dig också. Hoppas du kan ha ett svar på hans mystiska frånfälle.
 
vänliga hälsningar...

2007-02-19, 17:20
Svar #2

Erik Wester

Efter jag inte har lyckats komma i kontakt med Rigmor så får jag väl lov och vidga kretsen. Om det finns någon därute som har kunskap om Lars Bladselius så är jag intresserad att få reda på det.
 
/ Erin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna