ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: gardessoldat Eric Brandt  (läst 430 gånger)

2019-10-15, 13:02
läst 430 gånger

Utloggad Jan-Olof Jonson

  • Janse
  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2024-02-02, 17:31
    • Visa profil
Eric Brandt dog i rötfeber 1784-08-21, 30 år gammal. (C:3, sid 442, i Svea livgardes norra bataljonsförsaml) Erics hustru hette Anna Persdotter, dog i rötfeber 1784-06-23.
Enligt 1784 års Kommunion Rulla för Löfvenhjelms kompani (ingår i Svea livgardes norra bataljons församlings arkivvolym (ArkivDigital) A I a:5, sid 75 står Eric Brandt upptagen, med Hustru och Barn på landet (i andra fall står sjuk och på landet!). Familjen står under alla andra och till vänster om namnet står recrüt.

Ett av deras barn har jag funnit och vet ganska mycket om: hur han hamnade på Allmänna barnhuset och vidarebefordrades till ett normalt och till synes lyckligt liv i Hälsingland.
Men hur ska jag gå till väga för att få reda på mer om Eric och hans hustru? Eric är min farfars farfar.



Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna