Forum > Fägre

Var finns K(C)arl Johan Holmbergs födelsedata

(1/2) > >>

Leif Dahlstrand:
Söker föräldrar till K(C)arl Johan Holmberg född 18240416 i Fägred (Fägre). Hans födelsedatum följer honom under hela livet men jag hittar honom inte i födelseboken för Fägre socken eller de socknar som ligger intill Fägre. Vad missar jag här? ( han dog uppenbarligen 19030114 i Ulvstorp, Ekeskog socken.

Christina Johansson:
Hej
Har du följt honom bakåt? Han finns inflyttad från Undenäs till Beateberg 1848.
Han heter då Karl Johansson Björn. Utflyttad från Fredsberg 1847
Beateberg (R) AI:9 (1855-1862) Bild: 155 Sida: 296
Undenäs (R) B:1 (1822-1854) Bild: 107 Sida: 207
Undenäs (R) AI:10 (1845-1856) Bild: 194 Sida: 367

Leif Dahlstrand:
Ja Christina, jag har mycket info om hans senare liv och namnbyten men hittar inte rätt födelsebok och kan inte heller komma bakåt i husförhörslängder till hans familj den vägen då en flytt runt 1841 som dräng "inte går" att spåra bakåt..

Tack för din hjälp!!

/ Leif

Hans Olof Johansson:
Hej Leif!

Jag spårade drängen Carl Johansson tillbaka till Nolgården i Trästena, varifrån han flyttade 1843 enligt en utflyttningslängd  (Fägre B:2, s 97). Just där föddes 20 år tidigare en Carl Johansson, som det kanske kan vara idé att titta närmare på (Fägre C:4, s 45).

Hälsningar
Hans Olof

Leif Dahlstrand:
Hans Olof , jag tror inte det ger något - man kan inte ha gjort så stort fel på födelsedata tror jag. Fägre B:2 s.85 nr.45 anger den Carl Johan Johansson jag letar efter men svårt att gå bakåt till husförhörsboken i Trästena därifrån och hitta honom. Han flyttar ut 1841 så det kan inte vara många år efter att han flyttat hemifrån.
Tack för att du hjälper mig!
/ Leif

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion