ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Astrid Maria Johansson, född 27/6 1906 i Fredsberg (R)  (läst 416 gånger)

1999-09-07, 16:05
läst 416 gånger

Jessica Larsson

Jag söker efter släktingar eller bekanta till min biologiska farmor ASTRID MARIA JOHANSSON född 27/6 1906 i Fredsberg (R). Senare bosatt på Rynningegatan 18 A i Örebro. Troligen avliden i början på 1990 talet. Eventuellt har min far två äldre (halv?)bröder som lär vara födda på 1920/1930 talet.
 
Min far Clas-Göran Larsson (född Johansson) är född 21/2 1946 och enligt personakt är hans far okänd. Han adopterades senare i Skövde av sina fosterföräldrar Harry och Ingrid Larsson.
 
Jag är mycket tacksam för alla upplysningar om Astrid Maria Johansson och hennes söner.

2002-02-21, 21:37
Svar #1

Elisabeth Helldén

Hej!
 
Jag har hittat Astrid Maria Johansson i Sveriges Dödbok 2. Hon dog 1992-02-03 och bodde då på Rynningegatan 18 A, 703 65  ÖREBRO. Kyrkobokförd 1987 i Olaus Petri fs, Örebro kn, Örebro län (T). Mantalsskriven 1987 på samma ort. Född 27/6 1906 i Fredsberg (Västra Götalands, f.d. Skaraborgs LÄN, R). Ogift kvinna.
 
Födelseförsamling i källan: Fredsberg (Skaraborgs län. Källor: SPAR 92, RTB 92.
 
Jag kan scanna in och skicka över utskrift på ovanstående. Hennes fyra sista siffror i personnumret är 5980. Jag åker dock bort en vecka på semester nu på lördag och kommer hem nästa lördag (= 2/3).
 
Hälsningar
Elisabeth Helldén 
elisabeth.hellden1@swipnet.se

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna