ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Christopher Barck  (läst 935 gånger)

2019-09-30, 13:21
läst 935 gånger

Utloggad Kjell B U Johnsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2022-09-17, 09:58
    • Visa profil
Jag har en ana som hette Christopher Barck. Han var gift med Brita Lenck (1689-12-10  - 1759-08-18) och de hade tillsammans minst åtta barn som alla är födda i Hova eller Finnerödja. Jag har födelseuppgifter/namn på dessa åtta barn, av vilka åtminstone två avled i unga år. Familjen bodde mestadels i Finnerödja på gården Ramsnäs men också på några andra ställen i Finnerödja och Hova. Christopher Barck var militär och var i slutet av sin bana kvartermästare. Han avled troligen 1731 men i övrigt vet jag inte när han var född eller var han kom ifrån. Jag har inte heller kunnat hitta någon information om vilket regemente han tillhörde. Finns det någon som har fler upplysningar om Christopher Barck och/eller hans familj skulle jag vara mycket tacksam om jag kunde få ta del av detta.

Hälsningar

Kjell Johnsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna