ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mats ( Matz) Mineur  (läst 788 gånger)

2019-09-30, 07:01
läst 788 gånger

Utloggad Per-Arne Hansson

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 64
  • Senast inloggad: 2020-01-29, 22:03
    • Visa profil
Hej!
Jag håller på att forska om kolaren Matz Mineur 1632-1697 i Skinnskatteberg. Men det är en sak jag undrar över är hans barn,enligt vissa på nätet + vallon föreningen så ska han ha flera barn innan min ana Anna ( Annika) föds 1666,men jag själv kan inte hitta några tidigare barn. Är det någon som har forskat på dennes barn ? Och som skulle kunna ge källhänvisningar iså fall ? Finns dom i någon Husförhörslängd?

Tack på förhand.

/Per Arne

2021-05-16, 15:10
Svar #1

Utloggad Inga-Lill Persson

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2025-06-23, 23:02
    • Visa profil
Hej!
Min ana är också Annikca eller Anna Mineur. Det är mycket länge sedan jag gjorde min forskning, men jag har inte hittat några syskon före Anna, däremot har jag  6 syskon efter henne, där jag bara har födelseår, men inga födelsenotiser. När jag var nybörjare för 30 år sedan var jag inte så noga som jag är idag med uppgifterna på syskon.
syskonen är Jakob 1668, Kerstin 1673, Johanna 1675, Johan 1677, Elisabet 1681, och Maria 1683.
Jag upptäcker att jag behöver komplettera en hel del
Hälsningar Inga-Lill Persson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna