ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Alma Maria Andersdotter f.1876-10-01 Snavlunda  (läst 430 gånger)

2003-04-13, 07:52
läst 430 gånger

Utloggad Charlotte Eriksson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2017-08-16, 23:25
    • Visa profil
Jag önskar finna mer upplysningar om Alma Maria Andersdotter som föddes vid Ekeberg i Snavlunda socken den 1:a oktober 1876.
 
Det jag vet är att hon under några år varit i Wiby och att hon i januari 1899 föder en son som hon dödar genom strypning.
Vid tiden för brottet tjänar hon som piga hos rättare Gustaf Viktor Jansson vid Långetorp i Snavlunda. Även år 1900 finns hon vid Långetorp, men sen har jag tappat bort henne.
 
Nu är jag nyfiken på att få veta hur resten av hennes liv blev.
 
Någon som har mer information?
Vore tacksam för svar.

2007-06-09, 22:23
Svar #1

Långetorpare

Långetorp är mitt sommarställe, det ligger i Snavlunda socken. det är nog det ni pratar om.:D
jag kan kolla här ibland om ni vill veta mer om Långetorp, jag har uppgifter och jag vet personer som har Jansson som efternamn som fortfarande bor där.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna