ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gravar utan gravrättsinnehavare .  (läst 472 gånger)

2019-09-16, 16:54
läst 472 gånger

Utloggad Ing-Britt Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 212
  • Senast inloggad: 2024-04-24, 18:44
    • Visa profil
Hej.
Vet du med dig att du har haft släkt som har bott i Svartrå socken. Kanske avlidet där, men inte nödvändigt.
För att vara säker på att en gravsten inte tas bort på vår fina kyrkogård, så behövs det en gravrättsinnehavare.
Sen finns det ju gravstenar som har lagts ner, pga ev skaderisk. På en del av dessa finns gravrättsinnehavare. Den kanske inte kan eller vill ta  på sig ev kostnad för att antingen resa stenen igen eller lägga den på ett fint sätt.
Jag har fått ta del av en lista där det saknas gravrättsinnehavare..
Om du är intresserad av att gravstenarna skall få stå eller ligga kvar, så kan du meddela mig här eller via mail så kan jag kolla om personen finns med på listan över dem som saknar gravrättsinnehavare.
Om personen inte är med på listan så kan Du om du vill ha koll på hur det blir med stenen, kontakta Falkenbergs Pastorat och de som har hand om just Svartrå o be att få veta vem som är gravrättsinnehavare.
Jag kan om du vill se om det sitter en grön lapp vid stenen, där det står något om att  gravrättsinnehavare skall kontakta pastoratet



Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna