ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Båtsmann Johan Adolf Svensson Stockmann fra Fabbemåla, Ramdala.  (läst 292 gånger)

2019-09-15, 14:39
läst 292 gånger

Utloggad Jan Sjøstrøm

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 26
  • Senast inloggad: 2022-11-08, 15:26
    • Visa profil
Han er min oldefar på min mors side og litt av en urokråke. Bl. a. ble han dømt for bigami i Danmark. Der fikk han bl.a. døtrene Clara Dorthea f. 11.12.1894 og Dorthea Clausine f. 25.08.1898.



Clara flyttet som 6 åring til fosterforeldre Maria Sofia Andersdotter og bakermester Karl Alfred (Pettersson)  Rydén, Ramdala nr 15, Lillagærde, Blekinge den 9. nov 1900. Her bodde hun til hun giftet seg og flyttet til Karlskrona hvor hun bodde til sin død. (Hennes biologiske far kom jo fra Ramdala, så her er der sikkert en forbindelse? Ikke nærmere undersøkt.)


Samtidig med henne kom hennes yngre søster Dorthea Clausine til en annen fosterfamilje i Ramdala, Hun var da 2 år gammel, Hun emigrerte til Nord.Amerika ut fra Gøteborg via Christiana med SS Frederik VIII med ankomst Ellis Island 03.08.1914. Ble gift med Harry Doner og bodde i Nottawaga, Stayner, Simcoe County, Ontario, Canada til sin død 27.05.1945. Ekteskapet var barnløst.


Jeg leter etter forbindelsene mellom Johan Adolf, hans 2 døtre og fosterforeldrene i Ramdala. Var der noen slektsforhold eller grannskap, ellr annet som kan være slik forbindelse?


All informasjon verdsettes stort---takker og bukker


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna