ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Konditori Häll i Örebro  (läst 763 gånger)

2003-05-05, 11:07
läst 763 gånger

Birgitta Almqvist (Gittan)

Har hört att det i Örebro har funnits ett konditori Hell (eller Häll) och undrar om någon vet vilken/vilka ägarna var och var de kom ifrån.
Särskilt intressant om de kom från Norrbotten där jag försöker finna spår efter en släkting.
Birgitta

2003-05-05, 16:45
Svar #1

Utloggad Kerstin Malm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 508
  • Senast inloggad: 2016-04-03, 23:05
    • Visa profil
    • www.ahlbergare.se
Hälls konditori finns fortfarande här i Örebro, men tror inte att ägarna heter Häll längre. Jag vet inte vilka ägarna var från början, men skall höra med mina svärföräldrar, som vet det mesta om Örebro förr. Eller kanske du har tur och någon annan här på Anbytarforum vet.

2003-06-10, 22:37
Svar #2

Elisabeth Helldén

Hej!
 
Jag sjunger i Olaus Petri Cantores, tidigare kallad Olaus Petri Kyrkokör. Där sjöng även Ingegerd Pålsson en gång i tiden. Hon, hennes man samt deras 3 söner drev Hälls konditori som dessutom hade filialer vid Örebro Mus?ums uteservering samt Stadsparken i Örebro. En av sönerna tror jag heter Simon, men det var så länge sedan så jag är inte helt säker. Sönerna tog över när föräldrarna gick i pension. Vem som har det nu törs jag inte säga. Vet ej heller om jag har stavat Pålsson rätt. Hoppas detta kan vara en liten hjälp på traven.
 
Hälsningar
Elisabeth

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna