ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Känner någon igen denna kustort?  (läst 1023 gånger)

2019-09-04, 14:45
läst 1023 gånger

Utloggad Catharina Willebrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2021-04-13, 19:10
    • Visa profil
Här kommer en vild chansning.....jag försöker lokalisera min fars släktingar.
[/color][/size]Jag undrar om någon känner igen varifrån dessa bilder är tagna. Det är i Skåne och vid en kustort. Bilden på huset är ett gatuhus där bild 1 är taget från gatan och bild 2 inne från gården.[/font]
[/color][/size]Bild 3 och 4 är tagna från den ort där huset ligger. Det verkar vara en liten fiskeby längs Skånes kust (troligtvis södra kusten eller Österlen)[/font]
Korten är tagna ca 1935
Tacksam för all hjälp//Kia

2019-09-04, 15:52
Svar #1

Utloggad Paul Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1523
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 23:25
    • Visa profil
Om jag ser rätt - och om korten är tagna i och omkring samma ort - så är det ett relativt flackt område med hamn och sandstrand. Är det så, så talar det mindre för Österlen, utan mer för skånska sydkusten.

Testa att återsöka historiska bilder för Abbekås, Smyge och Gislöv.

/Paul

2019-09-04, 18:29
Svar #2

Utloggad Catharina Willebrand

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2021-04-13, 19:10
    • Visa profil
Tack Paul!


Tack för tipsen!
Jag tror dock nu att jag har hittat att platsen är Skillinge. Där finns en magasinsbyggnad som ser ut som på min bild.


Tack för att du engagerade dig i detta!
Ha en fin kväll


Kia

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna