ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonas Jonsson  (läst 616 gånger)

2019-08-17, 09:25
läst 616 gånger

Utloggad Birgit Hansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2022-08-14, 19:29
    • Visa profil
Finns det någon som kan hjälpa mig med att hitta föräldrar till;

Got Jonas Jonsson född 1744-08-?? Han ska enligt tidigare forskning vara född i Ore. Så långt har jag själv kommit och funnit att det stämmer. Men i övrigt är det helt galet för som mor står det (i den tidigare forskningen gjord av annan person) Karin Larsdotter och att hon ska vara från Ore men familj okänd bara att hon ska vara dotter till  Kolare Lars Eriksson i Dalfors, Ore född 1743! Där sprack ju denna teori för som morfar kan han ju inte varit född året innan dottersonen!!! Jag kommer inte längre bakåt så jag kanske får nöja mej med Jonas. Dessutom vet jag inte vad detta Got har kommit ifrån för det står inget om det i det jag hittat om Jonas Jonsson.

Mitt hopp står till att det kanske finns någon av er därute som hittat denne man i sin forskning och som kan hjälpa mig vidare.
Birgit Vesterlund

2019-08-17, 12:15
Svar #1

Utloggad Margaretha Axelsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5407
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 12:22
    • Visa profil
Kan du lämna några uppg. på var i hf du har Jonas så underlättar det.
Margaretha

2019-08-17, 12:43
Svar #2

Utloggad Margaretha Axelsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5407
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 12:22
    • Visa profil
Jag tror jag hittade dem utan din hjälp. Ore AI:3 s 56 Dalfors bruk nr 15 hf 1740-50
Kolare Lars Erson och h Karin Persdr , d Karin "finns i Helsingland", ds Johan Jansson, dd Elisabet Andersdr.
Noteringen 1743 är inte Lars Erssons födelse utan död. Obitus 1743.
Dottersonen Johan bor hos morfar o mormor.
Obs att det står Johan inte Jonas.
Margaretha

2019-08-23, 11:01
Svar #3

Utloggad Birgit Hansson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2022-08-14, 19:29
    • Visa profil
Birgit Vesterlund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna