ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker: Hultman (Karryd, Kristinelund) och Blom (Rödje) Sjösås socken  (läst 477 gånger)

2019-08-05, 21:18
läst 477 gånger

Utloggad Joel Friberg

  • Joel Friberg
  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2021-08-14, 10:44
    • Visa profil
    • Minnet Lever
Hej. Jag "dammsuger" just nu efter bilder, dokument och annan information som kan länkas till min farmors-mors rötter under 1800-talet (1813-1928) i Sjösås Socken, Kronoberg.

Om någon besitter något som helst intressant för min forskning för denna period, antingen direkt kopplat eller indirekt till personer som levde i dess närhet vore jag mycket tacksam om ni kunde delge detta.

Nästa år får jag besök av släkt funnen i amerika och vill då återge en så samlad bild av deras bakgrund som möjligt. Detta innebär att jag avser skriva om både mina släktingar men också varva med information från bygden för att ge ett så tidstypiskt dokument som möjligt från tiden under 1813-1928 i Sjösås.

Jag söker efter information för följande personer i första hand.

Abraham Hultman (Härradskomakare) och Stina Svensdotter - Bosatt Nybygget Kristinelund, Karryd

Zakeus Blom (Soldat för Rödje född Hultman) och Emma Johannesdotter - Bosatt Soldattorp n:r 4 (Söker platsen för detta torp) och Ängalund, Rödje

Carl Emil Blom - emigrerade 15 april 1892

Gustav Vilhelm Blom och Hilda Johannesdotter - Hotell Blom i Norrhult

Ida Fredrika Blom - Charketuriaffären Ida Blom i Vetlanda

Martina Hanna Blom och Harry Strandberg - Mode & manufaktur-affär Martina Blom och Strandbergs Herrfrisering i Vetlanda.

Tack på förhand till den som kan delge mig information i detta.
Kan nås på mail: joelfriberg86@gmail.com eller 0735313301.

Varma hälsningar, Joel Friberg
 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna