ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd man från Roslagen  (läst 794 gånger)

2019-07-24, 10:13
läst 794 gånger

Utloggad Carolina Hofgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 272
  • Senast inloggad: 2020-10-16, 14:24
    • Visa profil

Hej,
Detta är en kopia av ett gammalt foto som länge legat i min mormor och morfars familjebibel. Utifrån hans ansiktsdrag att döma tror vi att det måste vara från mormors sida, hon föddes i Edebo 1923. Hennes mor Anna-Greta Jansson föddes på Gräsö 1879 och hennes far Hildor Gustavsson i Edebo 1874. Löst gissat tänker jag att fotot kan föreställa antingen Anna-Gretas far Henrik Jansson, född 1843 i Harg, eller Hildors far Erik Gustav Bergman, båtsman i Häverö och född där 1842. Ingen finns dessvärre kvar i livet att fråga vem detta var. Lägger upp den här som en chansning.
/Carolina

2019-07-24, 20:55
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag skulle tro att fotot är från 1880-talet, exakt när är svårt att säga. Mannen ser ut att vara ca 30-35 år. Han skulle då vara född ca 1845-1855
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna