ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Persson i Qvarntorpet 1730-1760  (läst 473 gånger)

2019-07-09, 13:18
läst 473 gånger

Utloggad Inga Wallenquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1481
  • Senast inloggad: 2024-03-19, 09:37
    • Visa profil
Anders Persson i Qvarntorpet i Gamleby vållar mig bekymmer. I Gamleby Gamleby (H) AI:1 (1735-1738) Bild: 14 Sida: 6 står det att han bor tillsammans med änkan Kerstin Persdotter och i mantalsskrivningen 1731 står det att "dess moder Kerstin" bor med Anders på Qvarntorpet. Jag drar slutsatsen att Kerstin Persdotter är moder till Anders, men han finns inte i Gamlebys födelselängd. Han bör vara född ca 1709. Per Eriksson på Qvarntorpet gifte sig med Helena Östensdotter och fick ett antal barn, men ingen Anders. Helena Ö. dog 1728 och 1729 gifte Per Eriksson om sig med Kerstin Persdotter i Lofta som dog på Qvarntorpet i december 1739 i en ålder av 50 år. Är hon mor till Anders? Och den Johan Persson som står som ägare till Qvarntorpet 1727 med modern Helena står inte heller i födelseboken som son till Per Eriksson och Helena Östensdotter? Hjälp mig!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna