ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria Johansdotter Fogelqvist i Selets bruk  (läst 585 gånger)

2019-07-02, 15:59
läst 585 gånger

Utloggad Johan Njunjes

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 112
  • Senast inloggad: 2024-01-28, 11:45
    • Visa profil
Hej!
Frågan har berörts i detta forum tidigare men inte gett så mycket frukt. Jag söker efter en Maria Johansdotter Fogelqvist, från Norrköping enligt HFL Nederluleå 1821-1831(AI:7D) - bild 40 sid 28.  Vad jag kan läsa står där "sjuk" 1823 men jag kan inte hitta henne som avliden i Nederluleå. Hon står tillsammans med en Dagkarl Johan Staf från Ryssland (Troligen Finland) Ingen ålder på någon av dem. Noterad finns även deras gemensamma oäkta dotter Anna Gustava född 1820-12-09 (Nederluleå födde 1800-1822(C:5) - Bild 388) Där står modern angiven som 29 år vilket ger en födelse på henne ca 1791.

Johan Staf står noterad i HFL "Flyttad söderut" och Maria då troligen "sjuk" 1823. Jag har inte lyckats finna någon av dem i flyttlängderna in eller ut.

Via Malax.org så har jag funnit en Johan Johansson Staf som är född 1787 och som avflyttade vid tiden och det är troligen han som dyker upp i Selets bruk. Kommer från Rahola, Harju.

Jag är väldigt intresserad om någon kan ge en ledtråd här. Främst vad som hände med Maria Johansdotter Fogelqvist och om man kan hitta ett födelsedatum på henne för att hjälpa mig i sökandet på hennes födelse, troligen i Norrköping.

Hälsningar
/Johan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna