ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vilka är personerna? Gamlestadstorget 6, 1940 samt Gamlestaden c:a 1943, Göteborg  (läst 753 gånger)

2019-06-21, 14:43
läst 753 gånger

Utloggad Karin Jorthé

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 106
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 10:18
    • Visa profil
Hej,

Jag har fått dessa härliga foton på min morfar och gänget, på och runt, Gamlestadstorget i Göteborg. På bilden från 1940 står morfar Gösta Ternström i första raden som nummer två från höger (håller i en äldre pojkes fingrar). På den andra bilden som är tagen, vad jag gissar c:a 3 år senare, står han mellan/framför de två bakersta pojkarna från vänster räknat. (Vit skjorta med uppkavlade ärmar och händerna på axlarna på barnet framför). Många ur släkten bodde här i Gamlestaden, en del av dem flyttade vidare till Quidingsgatan och Solgårdarna.

Det vore väldigt roligt om någon kunde känna igen sig och vill berätta vem/vilka de är och kanske också någon av de andra.

Några namn ur våra släkter som kan vara lätta att minnas är: Ternström, Åsman, Björklund, Kilander.

Med vänlig hälsning

Karin Jorthé

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna