ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hittat i Visnums Häradsrätt 26 September 1644 (som berör en viss Ambiörn i Lyrestad socken)  (läst 700 gånger)

2019-06-20, 14:22
läst 700 gånger

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:40
    • Visa profil
det gäller en viss Ambiörn (rawaldsson/Haraldsson ?) i ????lunda Lyrestad socken ohh Kierstin Karin Anderssdotter (stod faktiskt båda dessa förnamn där) det gäller tydligen ett arv i Ö. Byy, (Södra)Råda socken som tydligen berör Kierstin Karin Andersdotter (Södra Råda ligger dock i Värmland, Visnums Härad). Jag lär tyvärr inte kunna få med bilden på målet här som då finns i Visnums Häradsrätt (nämnda datum ovan)

2019-06-20, 15:38
Svar #1

Veläng

Hej,

Det står följande [...] Ambiörn Rawaldzson i Roghlanda i Lijrestadh Sochn [...]

2019-06-20, 20:03
Svar #2

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:40
    • Visa profil
Tack för svaret ! Detta var inga som berörde mig visserligen och jag kände inte riktigt igen dessa, jag läste nog lite fel o socknen där (men hur som helst det jag sköt in med Södra var mer vilket Råda det gällde), jag läste lite som hastigast eftersom dessa inte hade med mina anor att göra. Men tänkte ändå att det kunde vara till hjälp för någon annan i alla fall.

2019-06-21, 13:50
Svar #3

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:40
    • Visa profil
Han finns ju med hustru Karin mycket riktigt under Rooghlanda i Lyrestad socken 1644 i Mantalslängden, kunde inte låta bli att kolla av ren nyfikenhet där.

2022-01-12, 18:11
Svar #4

Utloggad Peter Gustafsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2022-01-29, 11:51
    • Visa profil
Tack för detta fynd! Karin Andersdotter och hennes förre make Esbjörn Bengtsson (död 1629) ingår i mitt släktträd.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna