ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Siggo Jonsson från Rowferud i Visnum socken  (läst 506 gånger)

2019-06-18, 19:59
läst 506 gånger

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:40
    • Visa profil
Jag råkade stöta på en del vigslar i Rudskoga socken som berör Visnum socken, men just denna blev jag "lite" nyfiken kring.

1690 (trol. December) wigdes Siggo Jonsson från Sä(?) Rowferud i Visnum socken och
pigan Karin Olsdotter från Labacka han hade goda vittnes... / jag skriver inte av hel vigseln (det är ändå relativt ointressant). Men frågan som jag nu har är faktiskt om han skulle kunna vara en son till Jon Siggesson (d.y.) som fanns i Östra Walunda , Visnum socken , denne Jon Siggesson är nämligen son till Sigge Jonsson som i sin tur är son till Jon Siggesson (d.ä) och dessutom så är denne Jon Siggesson (d,y.) bror till min anmoder Elin Siggesdotter i Östra Walunda (gm Nils Jönsson d. omkr. 1693 i Östra Valunda) eftersom nu Elins dotter fick barn på 1690-talet så undrar jag naturligtvis då om Elins bror Jon Siggesson skulle kunna vara fadern till denne Siggo Jonsson ?

2021-11-12, 14:26
Svar #1

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:40
    • Visa profil
jag måste göra en rättelse i mitt inlägg Nils Joensson dog omkr.1693 (om jag förstått det hela korrekt där) o han var redan gift med Elin Siggesdotter då arvet efter Sigge Jonsson fördelades på 1660/70-talet så hon är gift betydligt tidigare. Tog lite ur huvudet nu o bekräftade barn är: Jon, Marit, Elof och Anders (förutom då Elin)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna