ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Författare Ämne: Help reading a record  (läst 257 gånger)

2019-06-04, 02:00
läst 257 gånger

Utloggad Bradley Bystrom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2020-02-06, 20:29
    • Visa profil

I am in need of assistance the incoming parish record. It is for Josefina Christina Wallbom b. 1855. She is number 28 in the record. I am trying to trace her steps back and find her birth record. What parish is she coming in from? Any help is greatly appreciated.


Kårsta kyrkoarkiv, Flyttningslängder, SE/SSA/1528/B/2 (1876-1894), Image ID: 00043824_00004
 https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/00043824_00004
 

2019-06-04, 03:06
Svar #1

Utloggad Leif Lundkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2999
  • Senast inloggad: 2020-02-24, 02:01
    • Visa profil
Össeby-Garn. She is found in Össeby-Garn (AB) AI:12 (1876-1880) Bild 232 / sid 224 (AID: v94804.b232.s224, NAD: SE/SSA/1594).

2019-06-04, 03:52
Svar #2

Utloggad Bradley Bystrom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2020-02-06, 20:29
    • Visa profil

Greetings Leif,
When I look over Össeby-Garn  AI:12 (1876-1880) sid 224 I cannot find her listed on the page, am I missing something?

2019-06-04, 08:08
Svar #3

Utloggad Arne Granquist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1362
  • Senast inloggad: 2020-02-23, 11:38
    • Visa profil

Birth record
#21 Kårsta (AB) CI:4 (1838-1863) Bild 380


2019-06-04, 08:34
Svar #4

Utloggad Jens Bornemann

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 78
  • Senast inloggad: 2020-02-18, 12:19
    • Visa profil
    • www.fambornemann.se
Hi!

Besides in the the birth record, you can find her here:

Össeby-Garn (AB) AI:12 (1876-1880) Bild: 11 Sida: 3


Kårsta (AB) AI:11 (1852-1860) Bild: 220 Sida: 16

Kårsta (AB) AI:12 (1861-1870) Bild: 180 Sida: 12

2019-06-04, 20:36
Svar #5

Utloggad Bradley Bystrom

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2020-02-06, 20:29
    • Visa profil
Thank you all  so very much for all your help!

2019-06-04, 22:22
Svar #6

Utloggad Leif Lundkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2999
  • Senast inloggad: 2020-02-24, 02:01
    • Visa profil
Yes, I took wrong woman in Össeby-Garn. From Össeby-Garn (AB) AI:12 (1876-1880) Bild 11 / sid 3 (AID: v94804.b11.s3, NAD: SE/SSA/1594) she moves to Adolf Fredrik i Stockholm 1875. She really moved to Stockholm, she is found in Adolf Fredrik (A, AB) BIa:10 (1872-1875) Bild 407 / sid 401 (AID: v81580.b407.s401, NAD: SE/SSA/0001). She moves out 1876 to Kårsta from Adolf Fredrik (A, AB) BIIa:8 (1874-1878) Bild 131 / sid 56 (AID: v81630.b131.s56, NAD: SE/SSA/0001). Thus it was an error in Kårsta when the move in record say she came from Össeby-Garn.

 

Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna