ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hilma Josefina Jakobsdotter Finnström, född 1891-09-09 i Oravais, Finland.  (läst 626 gånger)

2019-05-26, 06:13
läst 626 gånger

Utloggad Admin C

  • Administrator *****
  • Antal inlägg: 73
  • Senast inloggad: 2022-01-09, 10:45
    • Visa profil
Meddelande:[/size] Hej. Jag önskar få hjälp med att få veta mera om släkten för min mormor: Hilma Josefina Jakobsdotter Finnström, född 1891-09-09 i Oravais, Finland. Dessa uppgifter kommer från Riksarkivet här i Sverige, Folkräkningen år 1910. Enligt min mamma, nu mera avliden, ska släkten i Finland vara väldokumenterad med olika sammanställningar för hur emigrationen har skett till olika delar av världen. Vad jag vet skickade mamma ett brev till någon i Finland med uppgifter om när vår son föddes för 40 år sedan. Därför vänder jag mig till er för att få hjälp för att kunna forska vidare i min och systers släkt på våran mormors sida. Om ni inte är rätt part att vända sig till, kan ni kanske ge förslag på någon annan som kan hjälpa mig? Vänlig hälsning Hans Vikström Blå Huset 070-369 39 90 [/size]blahuset@tuvabacken.nu[/color]

2019-05-26, 09:13
Svar #1

Utloggad Leif Tordbäck

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1101
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 08:21
    • Visa profil
Hej Hans!
Hilma Josefina föddes enligt födelseboken 1891-09-11 i Oravais: Kimo by nr 12 Kyhr.
Föräldrarna var Jakob Jakobsson Finnström f 1850-03-16 och Anna Jakobsdotter f 1848-02-19 (kommunionboken).
Jag har f.n. inga andra uppgifter om familjen, men det borde vara möjligt att komma längre bakåt i tiden m hj a kyrkböckerna.
Mvh Leif

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna