ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Födelsesocken  (läst 715 gånger)

2019-05-18, 17:05
läst 715 gånger

Utloggad Kjell-Erik Jarlsborg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 52
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 18:52
    • Visa profil
En förmoder till mig Maria GRETHA Andersdotter är i HFL, flyttattester, vigselnotis uppgiven till att vara född i Västergötland 8 jan 1765, men inte i någon av källorna finns det uppgifter på i vilken socken hon är född.
Finns det något register man kan söka i gällande födslar i Västergötland eller någon här på forumet som förslag på hur jag skall söka?

Kjell-Erik
Trelleborg

2019-05-19, 11:22
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5135
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 14:37
    • Visa profil
Socken efter socken registreras ju på slaktdata.org och dis.se och till slut kanske hon dyker upp, men det är nog många år kvar innan alla socknar är registrerade. Det jag kan säga på en gång är att hon inte finns med på CD-skivorna för Sjuhärad, så där har du en ganska stor del av Västergötland täckt. Men tyvärr är de CD-skivorna ganska fulla med fel så hon kan ha blivit missad...

2019-05-20, 00:29
Svar #2

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6204
  • Senast inloggad: 2024-04-21, 18:20
    • Visa profil
Har du kartlagt hela hennes liv? Om hon får barn: varifrån kommer faddrarna? Från vilka socknar kommer de hfl, flyttlängder etc som du skriver om?

Det är alltid bra för dem som vill hjälpa till att ange källorna till sina uppgifter. Det står även i forumets ordningsregler, https://forum.rotter.se/index.php?topic=135752.0

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna