Forum > Råggärd

Olof Svensson i Råggärd

(1/2) > >>

Roger Åhlén:
Hej igen!  :) Har en ny fråga angående samma släktled. Fick ju hjälp med att få fram min farfars farfar, Olof Svensson, tydligen född i Råggärds församling i Älvsborg, 5 januari 1836, hans hustru Anna Lisa Johannesdotter, tydligen född 25 Feb 1834, vilken församling vet jag inte? Nu har jag själv rotat fram att min farfars farfar, Olof Svensson, att hans far kan eventuellt heta, Sven Olofsson, med hustru, Brita Svensdotter? Vore kul om jag kunde få denne Sven Olofsson bekräftad och hans hustru Brita Svensdotter, eller även info om detta är felaktigt, och isåfall, vem är då min farfars farfars far? Ps. Om Olof Svensson´s hustru,Anna Lisa Johannesdotter och hennes föräldrar kan jag inte hitta något? Puh! Blev mycket detta, hoppas ni förlåter mig, novis, men vetgirig :)

Monika Wilander:
Hej!
Anna Lisa Johannesdotter är född i Råggärd (P) Se dopbok C:6 (1815-1836) bild 60 sida 107.
/Monika W

Roger Åhlén:
Tackar så hjärtligt för infon.

Mvh Roger

Roger Åhlén:
Vore trevligt om nån kunde hjälpa mig att antingen bekräfta, eller avfärda, Sven Olofsson, med hustru, Brita Svensdotter, som föräldrar till min farfars farfar, Olof Svensson?

Tackar på förhand!
Mvh Roger

Monika Wilander:
Hej!
Den här diskussionen borde nog äga rum under Västergötland och socknarna Råggärd och Järbo.
Olof Svensson född 5/1 1836 i Råggärd är son till Bonden Sven Olofsson och Brita Svensdotter. Dessa båda är födda i Järbo (P) - Sven Olofsson 11/10 1803 och Brita Svensdotter 20/10 1804. Allt enligt dopboken i Järbo C:4 (1780-1819) sid 111 resp. sid 117. Där ser Du deras föräldrar. När Olof Svensson föds flyttar hans familj 1836 från Råggärd till Järbo - se flyttlängd Järbo B:2 (1831-60) bild 16. Sedan hittar Du familjen i husförhöret Järbo AI:8 (1836-41) sid 102.

Monika W

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion