ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Foton/karta  (läst 446 gånger)

2019-03-18, 10:38
läst 446 gånger

Utloggad Inga Lill Henricsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 123
  • Senast inloggad: 2023-02-04, 09:49
    • Visa profil
Hej!
Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med ett foto eller en kartbild över var ett hus ligger eller har legat. Det gäller Kronoskattehemmanet No 1 i Lajksjön Dorotea. Min farfarsmor samt hennes far tidigare har tydligen ägt detta ställe ända från början av 1800-talet tills åtminstone fram till farfarsmors död 1883. Möjligen kan någon av hennes barn från första äktenskapet tagit över den här gården. Min farfar föddes här men är från hennes andra äktenskap. Jag bor och är född i södra delen av landet så jag har svårt att ta mig upp och själv forska fram ev. hus på platsen. Men eftersom jag inte hittar några foton från min farfars föräldrars tid, försöker jag så här. Farfars mor hette Stina Lisa Carlsdotter och var född 1840. Hennes andre man som blev min farfars far hette Erik Andersson Sandén och var född 1850, men han flyttade in hos henne på gården. Med hopp att åtminstone få ett foto på något av min farfars ursprung, går det bra att anv. min mailadress.
il.henricsson@hotmail.com


vänliga hälsningar
Inga Lill

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna