ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Linds grav  (läst 690 gånger)

2019-03-15, 21:10
läst 690 gånger

ulrika_hemma@hotmail.com

Min mormors far Nils Lind dog 7/12  och begravdes 12/12 1929 i N Åsum. Han var född i samma församling 20/3 1869. Hans fru Bengta Lind dog 26/5 1947. Hon var född 13/11 1868 i Färlöv. Jag har nyligen blivit gravrättsinnehavare för vår familjegrav. Mormor sa alltid att hennes föräldrar ligger begravda där.  Men i gravbrevet nämns enbart Bengta av makarna och då med efternamnet stavat Lindh. Samma uppgifter finns när jag söker på gravar på denna kyrkogård. I och för sig sa mormor även att hennes morföräldrar också ligger begravda i samma grav och de dog 1922 samt 1925. Kanske var Bengta den första som registrerats begravd där. Eller kan det vara så att Nils begravdes på annan plats? Han och Bengta var inte skilda. Vet någon mer? Tacksam för seriösa svar.

2019-03-15, 21:21
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21879
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 16:03
    • Visa profil

När är gravbrevet daterat? Det kan finnas fler gravsatta som inte nämns i ett senare gravbrev. Kyrkogårdsförvaltningen bör kunna upplysa dig om vilka som gravsatts tidigare.
Hälsar vänligen
Maud

2019-03-15, 21:25
Svar #2

ulrika_hemma@hotmail.com


När är gravbrevet daterat? Det kan finnas fler gravsatta som inte nämns i ett senare gravbrev. Kyrkogårdsförvaltningen bör kunna upplysa dig om vilka som gravsatts tidigare.

Jag fick gravbrevet idag. Det är daterat 14/3 2019, dvs igår. Tack för svar!

2019-07-02, 19:19
Svar #3

ulrika_hemma@hotmail.com


När är gravbrevet daterat? Det kan finnas fler gravsatta som inte nämns i ett senare gravbrev. Kyrkogårdsförvaltningen bör kunna upplysa dig om vilka som gravsatts tidigare.

Kom att fundera på om det faktum att Nils avled på sjukhus och dessutom av syfilis, gjorde att han begravdes på lasarettets kyrkogård/ närmaste kyrkogård ca 3 km ifrån, där Nils var bosatt vid sin död. Finns fler som är inne på detta.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna