ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Halmstadbor, slutet av 1700-talet till början av 1800-talet  (läst 626 gånger)

2019-03-10, 19:53
läst 626 gånger

Utloggad Annette Fast

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 563
  • Senast inloggad: 2024-03-30, 19:08
    • Visa profil
Hej,
Jag försöker hitta mer information om följande personer;
Beata M. Hallbäck, född (troligen) 1820-05-11 i Halmstad.
Änkefrun Anna Catharina Hallbäck, mor till Beata. Var Anna Catharina kommer ifrån vet jag inte, kanske Laholm, men när Beata gifter sig står modern som boende i Halmstad.

Johan Peter Andersson, skomakare, född 1819-10-29 i Halmstad, döpt i Övraby. Johan Peter var gift med Beata.
Svenborg Helena Ros, född 1793-04-24 i Halmstad. Svenborg Helena var mor till Johan Peter.
Botolph Herman Rose, far till Svenborg Helena.
Gunilla Ingemarsdotter, mor till Svenborg Helena.

Jag letar mig igenom Halmstad husförhörslängder och födelselängder, men är det någon som känner till dessa personer och någon information om dem?

(Rättelse till mitt inlägg: Jag trodde tidigare att gesällen Törnberg var far till Johan Peter, men så verkar inte vara fallet. Fortsättning följer :) )
Hälsningar
Annette Fast

2019-03-11, 05:58
Svar #1

Utloggad Roy Ernered

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 435
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:18
    • Visa profil
    • www.roye.se

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna