ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erick Gieting, far till Olof Justinus (dp 14.4.1717) Riddarholmens fs Sthlm  (läst 706 gånger)

2019-03-05, 13:17
läst 706 gånger

Utloggad Tommy Tengkvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 649
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 14:33
    • Visa profil
Jag begärde läshjälp för några dagar sedan och Maud Svensson var tålmodig även om jag först inte förstod att hon inte kunde öppna min bifogade Word-fil. Så långt blev allt bra men jag söker mer hjälp och hoppas att någon kan ge mig detta.
GIETING,, kändes som ett ovanligt namn men när jag sökt finner jag att namnet förekommit från Småland Dalarna och Norrland.
Men i Stockholm är det svårt och jag har inte hittat något om Erick Gieting ohh,, familj,, var de bodde o.s.v.
Jag är också fundersam över vad det står före Erick Gieting,, vad det betyder. Hr Örnberg Hökarens
 Erick Gieting.

Den aktuella Fb är:Riddarholmens kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/SSA/0013/C I/1 (1636-1735), bildid: C0055334_00227
Jag fick detta av Maud Svensson:Aprill 14: Christnade Hr Örnberg Hökarens
 Erick Gieting och des Hustrus Barn Olof Justinus                       
 Fadd:
 Handelsm: Petter Höck. dito Jonas Ryhberg
 Hr Jacob Lamb. Hr Nicolas Biörn;
 Madame Lamb, Madme Stolpe och
 Jungf: Märta Gieting.

 Syskon till Olof Justinus:
 Nils döpt 7/6 1713 i Riddarholmen. Modern Susanne Hartwick.
 Susanna döpt 29/5 1715 i Riddarholmen.


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna