ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bortom all ära och redlighet  (läst 3408 gånger)

2019-02-24, 10:06
läst 3408 gånger

Utloggad Gertrud Johansson Werner

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2022-09-26, 19:28
    • Visa profil
-tattarnas spel med rättvisan.
Bok av Birgitta Svensson
Köpes

2019-03-19, 17:33
Svar #1

Utloggad Peter Friman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 123
  • Senast inloggad: 2020-03-08, 09:37
    • Visa profil
Hej
Det är en släktbok.Mina släktingar Mina anor
Jag har den boken men jag vill inte sälja den.Den är slutsåld på nätet
Boken går att låna på  Malmö Stadsbibliotek den är utlånad nu och åter  den 5 april 2019.
Vänligen Peter

2019-03-23, 11:42
Svar #2

Utloggad Gertrud Johansson Werner

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2022-09-26, 19:28
    • Visa profil
Hej,
jag forskar i släkten Johansson Werner som gifte in sig i släkten Brolin. Är det den släkten du tillhör?
Jag vet att boken är slutsåld men har lånat den på mitt bibliotek. Jag skulle gärna vilja äga den eftersom jag i min släktforskning använder den som uppslagsbok. Hur trovärdig boken är finns det tydligen delade uppfattningar om, men jag tycker ändå att den är intressant.
Förstår att du inte vill sälja den, men skulle du råka på någon som vill så får du jättegärna höra av dig till mig.
Hälsningar
Gertrud Johansson Werner

2019-03-23, 15:00
Svar #3

Utloggad Peter Friman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 123
  • Senast inloggad: 2020-03-08, 09:37
    • Visa profil
Hej
Jag är släkt så här min farfar Karl Fredrik Karlsson Brolin f 18 sept 1874 Saxtorp-d 1 mars 1960 Västra Skrävlinge .Han var gift tre gånger och hade 19 barn.Bara ett av barnen lever idag
När det gäller boken så kan jag kopiera sidorna jag vill ha.
Boken var mycket billig
Jag själv andvänder den inte.
Har läst den 3 gånger.
mvh Peter
Du kan få den gratis om du vill.
Jag kan skicka den hem till dej
Peter

2019-03-23, 16:38
Svar #4

Utloggad Gertrud Johansson Werner

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2022-09-26, 19:28
    • Visa profil
Hej igen, min mans faster Helena Johansson Werner gifte sig med Otto Teodor Lorenzon-Brolin vars farfar var Lorentz Brolin. De bodde i Skivarp/Abbekås. P g a detta har jag även forskat i släkten Brolin.
Helena hade ett barn sedan tidigare, Hilding Sigfrid  Axelsson Johansson, kallades för Svanhalsen, tillsammans med Axel Valdemar Gustavsson. Kanske inga namn du känner igen.
Blev väldigt glad när du skriver att du kan tänka dig att lämna ifrån dig boken. Naturligtvis vill jag betala för den. Om du säger hur mycket du vill ha för den och vill ge mig ditt telefonnummer så swishar jag gärna beloppet till dig. Enbart portot kostar ju.
Min adress är: Gertrud Johansson Werner, Lundav 169, 233 91 Svedala
Vi hette Johansson tidigare och lade till Werner eftersom det namnet finns med i släkten sedan långt tillbaka. Både som Johansson, Werner och Johansson Werner.

2019-03-23, 18:22
Svar #5

Utloggad Peter Friman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 123
  • Senast inloggad: 2020-03-08, 09:37
    • Visa profil
Hej
Svanhalsen gifte sej med Maria Charlotta f 4 okt 1892 Vollsjö-d 17 sept 1972 Vik Rörum det var min Farfars Karl Fredrik Karlsson Brolin
Syster
Jag skickar boken så småningom
Peter

2019-03-24, 16:22
Svar #6

Utloggad Peter Friman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 123
  • Senast inloggad: 2020-03-08, 09:37
    • Visa profil
Hej
Nu är det så att jag bor i Malmö
Vi hade kunnat ses där.
Min email är Peter.Friman1@tele2.se
Peter

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna