ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundberg från Skåne  (läst 716 gånger)

2019-02-20, 18:41
läst 716 gånger

Utloggad Maria Tynell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2021-07-05, 20:43
    • Visa profil
Hej! Jag letar efter var en av mina anor - Per/Peter Olof Lundberg, är född. Han föddes 27/2-1764 i Skåne, men det uppges ej var någonstans.  Han dyker upp som skräddarlärling i Karlskrona (Blekinge) och gifter sig med en dotter till familjen där han är inhyst (Beata Svensson),  och flyttar sedan till Hjortsberga i Blekinge. Någon som saknar en Lundberg som stämmer in på den beskrivningen i Skåne?

2019-02-21, 10:27
Svar #1

raphael


Peter Olaus Lundberg f 1764-02-27 i Perstorp med fader Christian Lundberg och moder
Maria Elisabeth Wessman f 1742-10-18 Perstorp. Kyrkböcker saknas pga brand. Kan inte
kontrollera dessa uppgifter .Ulf Sjögren

2019-02-21, 11:03
Svar #2

Utloggad Maria Tynell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2021-07-05, 20:43
    • Visa profil
Hej!

Jag tittade på just den familjen för många år sedan men avskrev den. Jag följde dem i mantalslängderna. Kommer inte ihåg idag varför jag avskrev dem. Tack ändå så mycket för ditt svar!

Mvh

/Maria

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna