ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: sorgdok med snibb i pannan, historik. Sjuksköterskeuniform?  (läst 1074 gånger)

2019-02-01, 23:31
läst 1074 gånger

Utloggad gunhild svenonius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 230
  • Senast inloggad: 2022-11-05, 14:30
  • renskriver gamla brev
    • Visa profil
Var på en amatörutställning idag, där man samlat hattar, pumps, väskor, muffar och dylikt från äldre tider.Folk hade bidragit med garderobsfynd, men inte många upplysningar om årtal mm. Förståeligt eftersom det var unga barnbarn som hade hittat mormors gamla plagg.


En sorgslöja tilldrog sig min nyfikenhet, tyckte jag så väl kände igen det från något känt foto, men detta har jag inte kunnat hitta på Internet. Min första tanke var att det hörde till Sophiasystrarnas s k "frack" om de var på begravning.


Någon som vet? Jag bifogar drottningporträtt i liknande slöjor, men någon sådan proviniens finns säkert inte hos Hultsfredsbornas garderobsfynd. Alla berättelser om sorgflorets historia uppskattas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna