ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Johansson, f 1823-06-03, Seglora  (läst 575 gånger)

2019-01-29, 01:26
läst 575 gånger

Utloggad Rolf Carlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2023-11-19, 16:44
    • Visa profil

Anders är född i Bogryd och den senaste notisen jag kan finna är i Seglora AI:14 sid 16. Anders är upptagen två gånger på övre halvan. De två posterna hänvisar till varandra med nedan respektive ovan. Båda posterna är överstrukna utan någon ytterligare hänvisning. Anledningen verkar vara att fadern avlidit 1837 och därefter står han som broder till Andreas Johansson. Den övre raden verkar vara den senare. Jag kan inte finna honom under Bogryd i nästa Hf-


Jag har sökt i AD Sveriges befolkning utan träff.


Möjligtvis har Anders avlidit, men jag har inte kunna finna honom i aktuellt tidsavsnitt.


Kan någon ge upplysning beträffande Anders?


Rolf

2019-01-30, 22:38
Svar #1

Utloggad Gunilla Pettersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2533
  • Senast inloggad: 2024-03-24, 21:15
    • Visa profil
Hej!

Anders Johansson finns I Hungerhult Östergård
Seglora AI:14 s 53
-"-        AI:15 s 53
Sedan finns han i Skäggared
AI:15 s 151
Sedan finns han i Tranhult
AI:15 s 93
Där avlider han 30 jan 1846 i Bröstsjukdom.
Seglora C:4 3 443

Med vänlig hälsning
Gunilla

2019-01-31, 10:35
Svar #2

Utloggad Rolf Carlsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2023-11-19, 16:44
    • Visa profil

Tack Gunilla för de värdefulla uppgifter. Därmed kan vi "lägga Anders till handlingarna".


Jag har visserligen varit tyst ett tag men arbetat intensivt med Segloragrenen till Britta Isaksdotter (Fristad). Totalt har det blivit omkring 800 tillkommande personer, varvid Anders är den enda, där jag inte kom vidare. I princip är jag nu färdig med den grenen.


Rolf

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna