ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Eftersök av anfader  (läst 606 gånger)

2019-01-25, 16:06
läst 606 gånger

Utloggad Kärstin Bäckius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 173
  • Senast inloggad: 2020-04-29, 15:58
    • Visa profil
Hej! Jag söker en anfader till Jan Johan Larsson född 1744 25 september i Skultuna. Han flyttar efter sitt andra giftemål till Järnboås. Hans första fru var Maria Israelsdotter född 1747 och död 1774. Därefter gifter han sig med Anna Olsdotter från Järnboås. Hon var född 1739 12 november. Jan Larssons far var Lars Ersson som jag tidigare fått fram och hans mor Karin Andersson. Men enligt en annan sida så skulle detta inte stämma. Den nye fadern skulle komma från Stöde och det tror jag inte på. Så är det någon som kan hjälpa mig att få fram den rätta anan till Jan Johan Larsson vore jag mycket glad. VH Kärstin Bäckius

2023-01-08, 13:33
Svar #1

Utloggad Eva Jansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 20:15
    • Visa profil
Hej Kerstin!
Jag har tyvärr ingen information om personerna du frågar efter men såg att du heter Bäckius i efternamn. Kanske du, liksom mig, är släkt med prästen Beckius och en rad andra Beckius från Hjulsjö, grannsocken med Järnboås?
Mvh
Eva Jansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna