ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svensk Jonas Olov  (läst 613 gånger)

2007-02-23, 14:42
läst 613 gånger

Utloggad Annika Jonsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2009-05-19, 21:10
    • Visa profil
Hej!
 
Min morfar Jonas Olov Svensk f 1892 var militär (kavalirist)i Norrbotten mellan åren 1915-1916. Han gifte sig med Rut Elisabet Lundberg, Granträsk under tiden han gjorde lmpen. Hur kan man ta reda på vilket regemente han låg på. Och var kan man söka fortografier på honom. Jag har gått igenom Porträttfynd. Tacksam för hjälp jag kan få

2007-02-24, 15:04
Svar #1

Utloggad Irma Ridbäck

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 547
  • Senast inloggad: 2016-01-03, 12:11
    • Visa profil
    • www.ir-text.se
Hej Annika!
 
Om din morfar var född i Hanebo i Hälsingland (som du anger på ett annat ställe) och skriven där i anslutning  till att han skulle göra sin värnplikt, så finns väl ett inskrivningsnummer för honom i församlingsboken. Med hjälp av det kan du kontakta Krigsarkivet och söka vidare via militära rullorna. Där får du veta mera om inskrivningslängder och rullkort, m.m.. Du får också veta om det fanns kavalleri i Norrbotten eller om det inte var i Umeå din morfar gjorde sin värnplikt.  
Se också:  www.ra.se/KRA
 
m v h
Irma

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna