ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Letar gemensam släkting mellan barn till Henning Taaveniku, Elisabeth Routovaara och barn till Eric Kauma, Elma Henriksson  (läst 804 gånger)

2018-12-29, 02:51
läst 804 gånger

Utloggad Alexander Nordmark

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2019-02-28, 19:57
    • Visa profil
Hej, jag är osäker om man får fråga om sådant här så ni får ta bort inlägget om det inte passar.

Jag har gjort ett DNA test på ett barn till Henning Adolph Taaveniku(född 1902) och Maria Elisabeth Routovaara(född 1901) och det visar sig att han är nära släkting till ett barn till Eric Kauma(född 1905) och Elma Henriksson(född 1909) som migrerade till USA. Dom delar 4.66% DNA vilket skulle göra dom till tremänningar men jag har letat utan att hitta någon gemensam släkting. Jag tänkte om det var någon som kunde hjälpa mig att klura fram på vilket sätt dom är släkt.  ::)

2019-01-05, 20:19
Svar #1

Utloggad Håkan Bergström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1337
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:21
    • Visa profil
Hej!

Du kanske skulle ladda upp resultatet på FTDNA:s sajt.
Kanske får du fler träffar där som kan leda dig rätt.


Hälsningar
Håkan Bergström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna