ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erik olofsson f.1716 och hans familjs öde  (läst 494 gånger)

2018-12-11, 15:43
läst 494 gånger

Utloggad Lars Persson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1122
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 16:47
    • Visa profil
 Hej på er! Jag forskar på denna familj här nedan som flyttar från Stora Malm. I min nyfikenhet undrar jag över om det finns någon här som kan hjälpa mig att få fram familjen från Stora Malm. Jag skulle vilja veta om någon här har material som man kan täppa igen luckor som fattas här. Jag undrar när den här Erik Olofsson avled. Jag undrar också över barnen om man kan få fram uppgifter om vilka familjer dom fick, från den äldsta sonen och till den yngsta sonen. Jag vet inte om den här familjen fick fler barn i Östergötland men det verkar som att det sista barnet Johan Ersson är fött i Norrköpings Östra Eneby, det verkar som om fadern har dött före modern men vet inte riktigt eftersom det är lite suddigt och otydligt när man läser i de äldre böckerna i Norrköpings trakten så jag söker med ljus och lykta och jag tackar den vänliga själen som lägger ner energi på detta. Jag tackar på förhand.

Erik Olofsson Jonsson född 1716- (döpt 1716-10-26) i Lindmossen, Stora Malm
Boende plats s.74 Marken, Norrköpings Östra åren mellan 1791-1800.
Gift med Catharina Johansdotter, född 1720-06-26 i Kvillinge död 1795- i Norrköpings Östra Eneby
Barn:
* Eric Ersson, född 1749-10-23 i Kvillinge

* Pehr (Petter) Ersson, född 1760-04-26 i Norrköpings Östra Eneby död 1813-05-30
i Marken, Norrköpings Östra Eneby

* Johan Ersson, född 1763-02-?4 i Norrköpings Östra Eneby.

Med vänlig hälsning Lasse

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna