ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Torpet Djupedal under Nedre Sandbäck ?  (läst 770 gånger)

2018-11-11, 11:37
läst 770 gånger

Utloggad Roar Svensen

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2020-08-31, 08:11
    • Visa profil
    • svensenfoto.com
Hei, min tippoldefar bodde på torpet Djupedal/Dypedal under  nedre Sandbäck[/size]Han het Sven Svensson f 2/8.1800 gift med Christina Andersdotter Födt 1797.Foreldrene til Christina er Anders Nilsson F 1771, og hans hustru, f 1756.
Har noen info om hvor torpet ligger i dag ?


og info  om selve torpet, og info om foreldrene til Sven Svensson ?

2019-10-28, 19:50
Svar #1

Utloggad Eleonore Lidman

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2022-12-14, 16:00
    • Visa profil
Hej Roar
Sven Svensson och Christina Andersdotter är mina anor både på min farmors och på min farfars sida :). Min farfar är född på Djupedal.
Sven är född på gården Myren u Stora Wrem i Kville. Hans föräldrar är Sven Svensson Ca 1750 - 1835.och Catharina Andersdotter d. 1808 vilka bosatte sig på gården Myren under 1799 enligt mantalslängderna. Bouppteckning finns efter Catharina. Kville häradsrätt (O) FII:5 (1800-1816) Bild 167: Sida 323.
Du får gärna kontakta mig via e-post så kan jag berätta mer.
Hälsningar Eleonore.lidman@gmail.com


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna