ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vad betyder "idbm13" efter ett namn?  (läst 1062 gånger)

2018-11-08, 19:39
läst 1062 gånger

Pontus

Hej,

helt ny här och har redan en fråga. Tämligen oklart var allmänna frågor skall ställas då allt verkar vara noga kategoriserat, men provar här.

Jag finner allt som oftast betäckningen "idbm13" efter personnamn, och tänker att det ju måste ha någon betydelse. Google gav mig inget, mer än fler träffar på samma, men ingen ledtråd till vad det kan betyda eller mena. Någon här som vet?

Hälsn. Pontus

2018-11-08, 20:09
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21882
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 10:51
    • Visa profil

Ge oss ett eller flera exempel på var du funnit texten – ange volym och sida.
Hälsar vänligen
Maud

2018-11-08, 20:14
Svar #2

Utloggad Leif Lundkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4518
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 03:36
    • Visa profil
Verkar finnas mest på myheritage och liknande så det är nog där du skall fråga, förekommer med olika siffror så min gissning är att 13 är generation.

2018-11-09, 14:58
Svar #3

Pontus

Hej!
Tack för svar. Som föreslaget kontaktade jag MyHeritage support som då meddelade efter lite forskning att det beror på ett fel i en av deras algoritmer. Det kommer inom kort att rättas.
Hälsn. Pontus

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna