ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okänd far  (läst 562 gånger)

2018-09-21, 08:57
läst 562 gånger

Utloggad Jill Elfström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 383
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 14:51
    • Visa profil
Emfrid Olofsdotter Liljedal född 1826 i Vik, Ljusdal föder en oä son Per Erik född 1853-10-24.Född och döpt i Hudiksvall. CI:3 Ljusdal sid 535. Födelsenotisen är införd i Ljusdals födelsebok.Sonen får efternamnet Lindman.
Fader ej uppgiven. Bland dopvittnena finns en Gustav Lindman som är tvillingbror till den man som jag tror är fader till Per Erik. Han heter Erik Lindman född 1832-03-15 i Hudiksvall. CI:2 Hudiksvall sid 231.
Erik Lindman finns som extra tullvaktmästare på AI:15B Hudiksvall. Där finns också en notering "god fr. underårig. Vacc". Vet någon vad det betyder.
Emfrid och sonen flyttar till Ljusdal 1853. AI:12a Ljusdal sid 95.
Jag ser Erik Lindman som en möjlig fader till Per Erik men vet inte. Är den någon som kan hjälpa mig att räta ut frågetecknen.
Tacksam för hjälp.
MVH
Jill

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna