ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Edvard Petterson, f 1861  (läst 404 gånger)

2018-09-13, 08:04
läst 404 gånger

Utloggad Per Horsrud

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2020-05-17, 11:23
    • Visa profil
Jeg søker informasjon om Edvard Petterson, født 8. august 1861 i Grythyttan. Foreldre er Petter Nilsson og Anna Lisa Ersdotter så vidt jeg har funnet ut. Han emigrerer til USA i 1884, antagelig sammen med broren August (født 1852). Han gifter seg med Martine (Johnsen) Reitan den 19. mars 1890 i Walkerville, Silver Bow, Montana. Martine emigrerte i 1888. De får to sønner som dør etter kort tid. I 1893 er de på Martines hjemgård Reitan (Klinga kommune i Nord-Trøndelag) som de etter hvert tar over.

Jeg ser at disse har vært diskutert på forumet her, men for mange år siden. Jeg er relativt ny her, så jeg undres om det fortsatt er noen som har mer informasjon om disse, spesielt om Edvard, Martine vet jeg mer om.

mvh Per Horsrud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna