ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Marie Pehrsdotter Kummu ell. Packanen født ca 1809  (läst 629 gånger)

2005-03-02, 13:12
läst 629 gånger

Utloggad Pia Johansen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 82
  • Senast inloggad: 2010-07-12, 22:37
    • Visa profil
Hei jeg søker hjelp av dere som har tilgang på svenske kirkebøker eller kan ha henne i sin anetavle base. Marie Pehrsdotter finner jeg som utflyttet 1828 fra Neder Torneå 26.12.1828 p. Maria Pehrsdr Kummu (ell. Packanen) original: led. f. 1809. Hun kom til Alta/Talvik i Norge og giftet seg først med Nils Christensen 29. juni 1834 i Talvik, ingen foreldre oppgitt, men det er oppgitt med at hun kommer fra Ruskola og er født 1809. Nils Christensen døde i 1848 og hun gifter seg på ny med Jens Nilsen 20. okt 1849 i Alta, Hennes far er da oppgitt til Per Nilsen (sannsynligvis fornorsket og at hennes far heter Pehr Nilsson eller noe lignende. Ved de norske folketellingene er hun oppført slik: 1865: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=2012&kenr=004&bnr=0039&lnr=00 1875: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1875&knr=2012&kenr=003&bnr=0029&lnr=00 Hun er her oppført med navnet Marie Persdatter Komo i tillegg til informasjonen at hun er født i Haparanda. Når Marie døde 11. sept 1892 i Alta står det at hun er født 1810 Finnland. Finner ingenting i skiftet etter henne som kan fortelle noe mer om hennes fødested eller foreldre. Håper at noen her kan hjelpe meg med denne saken, slik at jeg kan finne ut hvor er hun født og hvem er hennes foreldre. Når det står på utflyttingen Kummu ell Packanen betyr det da at det er usikkerhet på hennes etternavn/ slektsnavn ? Mvh Pia Johansen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna