ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sandberg  (läst 411 gånger)

2018-09-01, 12:52
läst 411 gånger

Utloggad Ola Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 181
  • Senast inloggad: 2022-12-23, 10:04
    • Visa profil
Jag har har följt Sandberg:arna i Stehag vidare från Tage 1909, till Carl 1877, till Johannes 1851, till Hans 1811. Hans var smed precis som sin far, medan Johannes blev åbo.

Nu undrar jag om någon sitter på mer info om just Sandberg:arna i Stehag, så att jag kan komma vidare. Jag har tagit med några av mina huvudfrågor nedan, men emottager tacksamt även annan information.

1. Hans var den förste som hette Sandberg, någon som råkar veta vad det kan ha berott på att just det efternamnet valdes?

2. Jag har namn på hustru till respektive ovan omnämnd person, och ha har hittat 3 syskon till Hans, 5 till Johannes och 5 till Carl, men inga till Tage. Jag har ingen mer information om ngn av dessa syskon, men skulle gärna vilja följa vidare där. Även Sandberg:arnas yrken vore mycket intressant.

3. Vad hade Sandberg:arna för yrken? Jag vet att Hans var smed, och Johannes åbo. Johannes hade också en bror som var lärare, och en som var maskinarbetare. I övrigt?

Stort tack på förhand!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna